2003-07-04

Hoppsan, jag glömde visst bort dagboken. Har haft lite andra saker i tankarna de senaste dagarna. I förmiddags fick jag i alla fall papper från Försäkringskassan. Nu har de räknat om allting igen trots att jag inte skickat in någon överklagan än. Nåja, man måste tydligen tjata ordentligt för att något ska hända. Nu är jag i alla fall nöjd, allt är som det ska vara... höjd hyra och även höjt bostadstillägg. Då behöver jag inte leva på blodpudding hela tiden.

Morsan slutar jobbet lite tidigare idag så att vi kan hitta på något tillsammans. Jag vet bara inte vad. Igår var jag råförkyld med rinnande näsa och hela paketet. Jag drack Echinagard och idag är det inte alls lika jobbigt, fast jag känner mig fortfarande seg och hängig. Något skoj ska vi väl kunna göra ändå hoppas jag.

Jag fick mail från min psykolog idag. Jag ska fortsätta maila till henne hur det går med min träning... även fast hon åker på semester nu. Hon föreslog att jag ska göra ett slags schema för mina promenader, för då kanske det inte blir så styrt av "vad jag känner för stunden". Jag vet inte om det underlättar att jag bestämmer en viss tidpunkt då jag ska ut och gå. Snarare tvärtom, då tänker jag alldeles för mycket innan. De gånger jag har varit ute och promenerat och allt känts ganska okej, det har oftast varit vid tillfällen då jag helt oplanerat tänkt att "nu ska jag gå ut". Inga negativa tankar hinner dyka upp då, utan man bara tar på sig skorna och traskar ut på en gång.