2003-07-27

Jag ringde morsan nyss för jag har så ont i magen, eller matstrupen för att vara exakt. Det känns som början till magsår igen, men jag har ju ätit Losec i ett par dagar så jag borde inte ha ont. Okej, vi grillade kött idag... men kan det påverka magen så mycket? Jag bad mamma ringa sjukvårdsupplysningen, vårdguiden eller något liknande och höra om jag kan ta en Losec till trots att jag tog en vid lunchtid idag. Normalt tar man bara en tablett per dygn. Jag klarar inte av att prata i telefon just nu. Smärtan sprids i hela bröstet och det gör ont bara jag andas, sväljer eller rör mig. Oavsiktligt spänner jag också axlarna... och musklerna i nacken känns stenhårda. Hoppas morsan får tag i någon. Ska jag ha så här ont resten av kvällen och natten så kommer jag inte kunna sova. Inte kunna göra något annat heller för den delen...