2003-07-06

Vad gjorde jag igår? Jo, just det... jag var hos morsan.

Idag åkte vi in till stan och gick omkring på Skansen. Vi började med att gå dit där de sålde lotter. Jag köpte först en lott för 20 kr och vann ett gulligt mjukisdjur i form av en säl. Vid nästa ställe köpte jag för 50 kr 6 remsor lotter med garantivinst. Garantivinsten visade sig vara en pytteliten mjukis-Ior, och efter att ha kollat igenom 3 remsor utan någon vinst så började jag tappa modet lite. Men vad fick jag se på den fjärde remsan? Jo, en vinst! Och inte vilken vinst som helst... högsta vinsten: en enorm tigermjukis! Räknar man bort svansen så är längden på den ca en meter, och huvudet verkar vara större än mitt eget. Tydligen ville ödet att jag skulle gå omkring med den där jättetigern under armen och skrämma småbarn där på Skansen. *ha, ha*.

Nej, men det var en väldigt bra träning mot min sociala fobi. Jag vet inte hur många gånger jag hörde folk säga: "Åh, titta vilken stor tiger", eller mammor till sina små barn: "Nej, den är inte riktig". Flera personer (även äldre) kom fram och pratade med mig, några gratulerade mig också till vinsten. En liten kille blev rädd för han trodde att tigern var riktig. Men annars var det många småungar som frågade om de fick klappa tigern... *skratt*. Om jag ska försöka räkna ihop alla jag pratade med (vilket är ganska omöjligt), så var det säkert minst 50 pers.

Eftersom jag hade vunnit en så stor och fin tiger så kände jag att jag ville ge mini-Ior till någon unge som säkert skulle ha större glädje av den. Därför hade lillkillen som var närmast just då tur. Han såg en aning ledsen ut där han satt i sin barnvagn, men med en Ior vid sin sida blev han genast på lite bättre humör.