2003-07-28

Jag har fortfarande ont, fast kanske inte riktigt lika mycket. Mårten ringde sin sjukvårdsupplysning (på landet går det tydligen fortare) och där sa en tant att helst ska man inte ta oftare än 1 per dygn, men har man väldigt ont så kan man ta en... bara det inte händer allt för ofta. När min mamma efter ca 35 minuters telefonväntetid kom fram sa de att jag inte kunde ta en Losec till. Jag ska dricka mjölk eller äta något som neutraliserar syran. Så vem ska man tro? Jag vågar inte ta en tablett utan sitter istället och äter på ett salladsblad. Jag letade på nätet och hittade en sida där det stod förklarat om basiska och syrabildande matvaror. Sallad kanske innehåller någon syra, men den reagerar basiskt i matsmältningen. På en annan sida stod det att det bästa är saft från en pressad, rå potatis. Men jag har ju ingen tyvärr.

Nu mår jag illa och så har jag ännu mer ångest. Jag måste ta en Xanor snart. Hoppas bara att det inte påverkar magen negativt.