2003-07-30

Nu är jag hemma igen. Morsan och jag var och såg filmen Hulk (som jag vann biljetter till). Den var ganska bra och specialeffekterna var häftiga. Det var bara jobbigt att sitta still i två timmar och arton minuter. Innan filmen mådde jag inte så bra trots att jag hade tagit tre stycken Xanor... vilket i mitt fall betyder sammanlagt 1,5 mg. Kanske var det bara nervös ångest över att veta att man skulle sitta instängd i en sal så länge. Jag vet inte... men under filmen gick det ganska bra. Jag kände mig bara rastlös i kroppen efter en timme i biostolen.

Efteråt gick vi till McDonald's för jag skulle köpa en McFish & Co. Man får alltid vänta ett par minuter när man beställer fisk. Under tiden kom en tant tillbaka och klagade hos en av kassörskorna på att hennes pommes frites var alldeles för salta. Hon fick två nya askar, men för säkerhets skull testade hon potatisen på en gång. Och tänka sig... de var lika salta. Då bad hon om att få sallad istället.

Hm, pommes frites som hade blivit överösta med för mycket salt... var det något för mig? Verkligen inte. Jag kom inte på vad jag ville ha istället. Men så föreslog morsan paj och "chefen" där sa att det gick bra. Han slängde till och med i två pajer. Tack och lov för det. Vi blev inte speciellt bra bemötta innan av killen som tog emot vår order från början. Är det verkligen så svårt för folk att vara åtminstone LITE trevliga?