2009-02-04

Jag har inte lagt mig än, jag är inne i en sådan period just nu. Det har blivit rätt sent de senaste veckorna. Vet inte varför, jag känner bara inte för att sova. På morgonen är det tvärt om, jag har ingen lust att vakna. Jag är väl deppig antar jag.

Jag måste kolla efter presenter till mina föräldrar... eller rättare sagt till farsan. Jag har redan flera grejer till morsan men det är svårare att hitta något bra till pappa. Jag menar, jag kan inte köpa glasögonfodral hela tiden. Äh, jag får hålla ögonen öppna på lördag när Mårten och jag ska iväg. Vi kanske besöker ett par loppisar och där kan man nog hitta något spännande.

Jag håller på att röja lite här hemma och behöver lådor att förvara prylar i. Jag hittade en bra och billig låda hos IKEA men självklart har det varit strul med leveranser till varuhusen. Lådan jag ska ha heter passande nog SNÅLIS. *ha, ha*.

Nej, nu kan jag inte sitta här längre. Klockan är mycket och mina ögon är trötta... jag också. Usch, vad nere jag blev helt plötsligt. Allt känns bara så hopplöst. Det skulle inte förvåna mig om jag inte kan lösa ljudproblemet på datorn. Tydligen är den lilla sladden som gick till förra grafikkortet något som har med HDMI-ljud att göra. Det grafikkortet hade nämligen HDMI-utgång istället för s-video. Det nya kortet har bara två DVI. Enligt HP måste jag på något sätt ställa in att jag ska ha analogt ljud. Men hur sjutton man gör det vet jag inte. Det blir väl att jag får byta tillbaka till det förra grafikkortet och strunta i att se på bilder och film via datorn till TVn.