2009-02-08

Jag ska lägga mig nu för jag mår inte så värst bra. Det blir nog bättre bara jag får sova ut mig ordentligt.

Igår besökte Mårten och jag ett par loppisar. Jag hittade inget till farsan, bara saker till mig själv. I Coop Forum hittade jag två halsdukar för halva priset på reapriset. Kassörskan gjorde förstås fel, men det ordnade sig till slut. Förr i tiden så kollade jag aldrig mina inköpskvitton men tyvärr måste man göra det för i sju fall av tio så är det något som inte stämmer... och det är oftast inte till ens fördel. De flesta affärer brukar bättra sig men tyvärr så är den affären som ligger närmast usel när det gäller att dra av rätt på extraprisvaror. Säkert minst 99,6 % av mina inköp på reavaror har gått in fel i kassan. Jag tycker synd om gamlingar och andra som kanske inte upptäcker att de betalat för mycket. Det värsta är när man handlar på en lördag eller söndag och de fortfarande inte har åtgärdat problemet. Då har alltså alla som handlat under hela veckan betalat för mycket. Skitdåligt.