2009-02-27

Usch vad jag är seg idag. Mårten och jag struntade i filmen igår. När vi gick förbi biografen ca 2 timmar innan så stod folk redan i kö... i snöfallet. Kul. Jag kommer inte riktigt ihåg allt vi gjorde (jag mådde inte så bra på eftermiddagen så jag fick ta två Xanor till). Det jag minns är i alla fall att vi åkte omkring till olika ställen och det verkade som att alla hade provsmakningar igår. Jag var proppmätt hela dagen. Det fanns ost, soppa, spett med mozarella, tomat osv. Lidl öppnade en ny butik i Kungens kurva och vi hörde innan med kundtjänst om det skulle vara något särskilt. De sa nej, men när vi kom dit bjöds det på massor av mat: korvar, köttbullar, potatissallad, cola, saft, kaffe, kakor osv. Sen var vi på en tillställning på kvällen där det fanns vin, mineralvatten, snittar med lax, skagenröra, kycklingspett m.m. Jag är inte så förtjust i kyckling i vanliga fall, men den där kycklingen var så mör att den nästan smälte i munnen. Jättegott! De anställda gick hela tiden omkring med vinkaraffer och fyllde på folks glas. *he, he*. Det är kul att gå på sådana här grejer med Mårten. Alla är så trevliga mot en (oftast i alla fall) och vem gillar inte att då och då få känna sig lite speciell...