2009-04-08

Ännu en dag är slut. Jag har inte gjort något särskilt vettigt idag. Jag skulle egentligen städa men jag mådde inte så bra. Hela dagen har jag haft huvudvärk och ont i hjärtat. Jag brukar alltid skylla på vädret och huvudvärken passar ju in där, men den stickande känslan i hjärtat beror knappast på barometertrycket ute. Hur som helst så är det lite bättre nu än det var tidigare idag.

Snart fyller Mårten år. Det ska bli kul att åka och fira honom. Jag hoppas att allt går bra för det ska vara rätt många som kommer dit och de enda jag träffat tidigare är hans föräldrar. Hoppas också alla fattar att Mårten och jag inte är ihop, vi är bara vänner. Det skulle vara en aning pinsamt annars. *ha, ha*.

Om jag inte hade varit så blyg när jag var yngre så hade jag nog föredragit manliga vänner för killar är mer raka än tjejer. Inget löjligt prat om smink, skvaller och kärleksbekymmer. Dessutom kan man vara utan tjejer som är överdrivet trevliga mot en och som tar första möjliga tillfälle att hugga en i ryggen. Jag hade ett par tjejvänner när jag var yngre men vänskapen ebbade bara ut... man växte kanske ifrån varandra. Jag vet inte, allt känns bara så tillgjort... som en yta tjejer tror att de måste ha. Vad är det för fel med att vara sig själv?