2009-04-09

Det har inte ringt på en enda påskkärring idag, skönt. Det finns vissa fördelar att bo i ett hus som har portkod dygnet runt. Hittills har jag kunnat ta mig in med nyckel också men tydligen ska det bli ändring på det. De ska införa ett system där man håller upp ett kort framför en läsare. Jag tror inte att det kommer fungera särskilt bra. Om man t.ex. glömmer ta med sig kortet när man ska slänga sopor... ja, då är man utelåst och måste vänta tills någon annan ska in.

Samma kort ska man också använda i tvättstugan. Hoppas att det blir så att man inte kan gå in där under de tider som tvättstugan är stängd. Jag har nämligen en granne som alltid tar sista tvättiden och hon håller på ända till midnatt trots att hon bara har tid till tio. Jag har ingen aning om vad hon gör där nere för tvättmaskinerna stängs av automatiskt prick klockan 22. Det finns tre maskiner i tvättstugan och det tar ca 35 minuter att tvätta i 60 grader... så hur mycket tvätt har hon egentligen? Hon bor ju helt ensam. Men hon har väl någon störning antar jag... kanske tvångssyndrom. Hon smäller alltid igen sin ytterdörr med en jäkla smäll, ändå måste hon efteråt känna på dörren minst 5 gånger för att försäkra sig om att den är ordentligt stängd och låst.