2009-04-15

Min granne som brukar smälla igen sin ytterdörr tvättar ikväll. Trots att alla maskiner stängdes av vid 22 så kommer det dröja en timme innan hon är färdig. Det är ingen idé att lägga sig innan dess för jag kommer ändå vakna av oljudet. Idag verkar hon må sämre än vanligt för hon öppnar och smäller igen dörren fler gånger än hon brukar.

Mårten och jag ska träffas imorgon och gå på den där VIP-kvällen. Vi fick mail idag om att vi är välkomna dit. Förutom att man får 15% på hela sortimentet så bjuds det även på champagne och petit-four. Hm, vad ska jag ha på mig? Jag har inte några moderiktiga kläder eftersom jag alltid köper sådant som jag trivs i. På sommaren är det inga problem, det är bara att ta på sig en klänning eller liknande. Men nu... äh, jag vet inte. Det får väl bli någon stickad tröja och jeans.