2009-04-10

Idag har jag färgat håret. Det är en brun nyans, men i början är det ganska mörkt... det blir bättre efter ett par tvättar. Så just nu ser jag ut som de flesta tjejer i rysarfilmer. Jag har glasdörrar i lägenheten och det är inte alltid så kul när man råkar se en reflektion av en blek, mörkhårig tjej... mig själv alltså. Vissa dagar när jag mår dåligt och är extra blek så hoppar jag nästan till när jag ser mig själv i spegeln. Ha, ha! Jag får kanske sluta kolla på rysare. Skräckfilmer har jag inget emot. Blod och sånt stör mig inte alls... alla tycker jag är knäpp som kan sitta och äta när jag ser sådana filmer. Jag borde kanske ha utbildat mig till något inom vården... hrm... nej.

Imorgon ska Mårten och jag käka hos mina föräldrar. Hoppas det bjuds på massor av ägg... det var längesedan jag åt det. Jag ska köpa ägg imorgon när jag handlar mat för det är extrapris på krögarpytt den här veckan. Det finns inget godare än stekt pyttipanna med rå äggula över... mums.