2009-04-05

Jag ska lägga mig nu för jag har inte sovit så mycket de senaste dagarna. Tänkte bara berätta om igår då Mårten och jag var på mässa (Dustin Home Digital Expo 2009). Det var kul att gå omkring där och titta på alla prylar. Vi lyckades få en lagom stor bunt pennor och nyckelband. Utöver det samlade jag på mig en keps, en t-shirt och ett par ryggsäckar. *he, he*.

De sista två timmarna vi var där blev som en terapisession för mig. Vi var nämligen på den övre våningen och sjöng karaoke. Det var en aning skakigt att stå framför folk och sjunga, men jag koncentrerade mig mest på bildskärmen där texten stod så det gick okej ändå. Mårten och jag sjöng ett par låtar, sedan gick vi och tränade med Wii Fit istället. Mårten har aldrig testat det förut men han var rätt bra ändå.

Wii är jättekul och Mårten och jag fastnade vid konsolerna ett bra tag. Men eftersom jag är så snäll (ha, ha) så kollade jag alltid om det fanns någon annan som ville prova på att träna. Ett tag var jag nästan som en anställd där... jag kunde bara inte låta bli för jag tycker Wii är fantastiskt. Man vet ju inte hur mycket folk känner till om Wii Fit så jag kände bara att det vore trist om de trodde att det bara fanns en eller två övningar. Jag visade för några som stod kring konsolerna att det fanns en hel del att välja på, men när jag frågade om de ville testa så bad de att jag först skulle demonstrera hur det gick till. Pinsamt! Men jag klev upp på brädan och gjorde ganska bra ifrån mig trots att jag var nervös... jag slog dagens bästa rekord.