2009-12-18

Igår blev jag uppraggad av två killar. De brydde sig inte om att jag stod och dansade med Mårten. Den första snubben ville skåla med mig men eftersom jag inte hade något att skåla med så höjde bara handen som om jag skulle haft något. Då tog han plötsligt ett ganska hårt tag om min arm och drog iväg mig till bardisken. Väl där så frågade han vad jag ville ha. Jag sa att jag inte visste. Då sa han att jag fick välja precis vad jag ville. Men eftersom jag är en snäll flicka så valde jag ett glas vin. Inte för att det är särskilt billigt det heller men... Vi dansade en stund och sedan dök hans flickvän eller hans tidigare ragg upp så han försvann. Det var lika bra för han luktade inte gott.

En kort stund senare kom det fram en annan kille och började dansa med mig. Det var inte särskilt lätt att dansa eftersom han ville prata hela tiden. För er som inte varit ute på klubbar den senaste tiden så kan jag berätta att musiken är jävligt hög och man måste skrika i den andra personens öra för att göra sig hörd och inte ens då förstår man allt. Nåväl, efter ett tag så ursäktade han sig och sa att han borde gå innan hans flickvän kom och slog ihjäl honom. Han borde kanske ha nämnt det innan för jag tror knappast att hans tjej skulle slå honom, utan mig.

Det var en kul kväll och jag mådde hyfsat tack vare mina två Xanor. Och Mårten höll ett öga på mig hela tiden under kvällen så inget olämpligt hände (från killarnas sida alltså, jag skulle aldrig göra något).