2009-12-27

Jag är ganska trött idag. Mårten vann biljetter till galapremiären av "Panik på klinik" på Intiman. Det var skitkul! Jag har varit på tillställningar med kändisar förut, men här var det fullproppat med kända ansikten. Innan pjäsen så bjöds det på vin och godis. Sedan var det efterfest på Golden Hits med buffé! Det fanns bl.a. gravad lax, skinka, salami, potatissallad, fyllda paprikor, sallad, olika ostar, bröd osv... och dricka förstås. Det roliga var att skådespelarna gick omkring och minglade med oss också. Mårten och jag satt vid ett bord med två andra tjejer. Vid bordet till höger om oss satt Anders S. Nilsson (programledaren för Parlamentet) och en bit till vänster "the big boss" för hela Golden Hits. Ja, just det! Både Mårten och jag skakade hand med Richard Herrey. Han var hur trevlig som helst.

När min mage inte fick plats med mer mat så gick Mårten och jag runt och kollade in stället (vi har nämligen aldrig varit där tidigare). Jag fotade en del, för vi hade frågat Herrey om det var okej och han sa att det gick hur bra som helst. *he, he* Jag måste säga att jag var lite överraskad. Stället var inte alls som jag trodde. Jag har alltid fått för mig att det är ett ställe dit gamlingar går. Visst, minimiåldern är 25 år, men de flesta såg ut att vara i min ålder eller aningen äldre. Självklart fanns det riktiga dinosaurier också, men inte så många.

Det var svårt att bestämma sig för var man skulle dansa. Med tre dansgolv så blev man lite kluven. Schlager är inte riktigt min grej (inte alls om jag ska vara ärlig). 90-tal funkar okej... beroende på vad det är för låtar. Som tur var spelade de normal, modern "radiomusik" på det tredje dansgolvet så det gick att dansa till. Mårten var tvungen att lämna mig vid fem tillfällen på kvällen. Han var på toa, fyllde på parkeringspengar och slutligen hämtade han våra jackor. Varje gång Mårten lämnade mig så tog det bara ett par sekunder innan någon kille kom fram och dansade med mig. Återigen var det en som ville bjuda mig på dricka. Jag undrar egentligen hur det är för andra tjejer. Tar de aldrig med sig pengar för de vet att det alltid finns någon som erbjuder sig att betala? Skumt... nåväl, jag hade det trevligt. Vissa stunder mådde jag inte så bra... speciellt under teatern eftersom vi satt i mitten på en rad. Jag försökte koncentrera mig på föreställningen och efter ca 20 minuter släppte det. Inte så att jag mådde toppen, men jag kunde uthärda det.

Jag hade egentligen inte tänkt skriva om det här, men det vore intressant att höra vad du får för uppfattning. Det gäller en av killarna jag dansade med under kvällen. Vi småpratade medan vi dansade och han verkade ganska normal. När Mårten berättade för mig att p-tiden snart var slut så sa jag till killen... vi kan kalla honom för S (jag minns inte vad han hette)... att vi tyvärr var tvungna att gå. Då tog S tag i min arm och drog iväg mig till baren och sa att han ville bjuda mig på en öl. Jag sa återigen att vi skulle iväg. Då erbjöd S att om jag stannade och dansade med honom så skulle han bjuda mig på taxi hem senare. S pratade också med Mårten om något annat erbjudande som inte jag hörde... tror det var något om att Mårten kunde sitta och ta en drink medan jag dansade... äh, jag vet inte. Eftersom S verkade så extremt angelägen om att umgås med mig (jag var mer angelägen att komma ifrån honom, men jag kan inte vara elak mot folk) så frågade jag honom om han besökte Golden Hits ofta (jag tänkte att jag kunde ha sagt att vi säkert skulle träffas där igen). Men S sa "nej". Jaha, tänkte jag. "Men om du ger mig ditt nummer eller e-post så kan vi höras någon annan gång?" sa jag. Det ville han inte heller. Han ville bara att jag skulle stanna. Jag tyckte då att det hela verkade skumt.

Skulle han verkligen genomgå så mycket besvär bara för att få dansa med mig? Han sa tidigare att han nyligen blivit singel... eller ljög han bara om det? När han erbjöd det där med taxin så sa han (kanske för att låta som en gentleman) att jag kunde få taxin själv, alltså att han inte skulle följa mig hem. Så vad tror du? Vad ville han egentligen?