2010-08-01

Det är varmt inne... för ACn är avstängd. Det är något fel på den. Mårten vaknade av att den lät konstigt. Han stängde av den och sedan dess har det droppat vatten ifrån den. Det trillade ut en isbit också... verkar som att det av någon anledning bildats is. Så vi slår inte på den förrän det slutat droppa. Sen vet jag inte vad vi gör om den inte fungerar. Problem kommer sällan ensamma. Igår slutade min mp3-spelare att fungera. Den var ganska fulladdad... batteriet alltså och jag gjorde inget. När jag skulle lyssna på den igår så funkade den inte. Jag har försökt ladda den och även tryckt in reset-grejen. Jag har aldrig gillat Creative... men jag tyckte den här mp3-spelaren var gullig och så har den radio också. Så jag måste köpa en ny mp3-spelare när jag kommer hem. Garantin på min Zen Stone Plus 4GB har säkert gått ut... är väl bara att slänga. Men jag kollar förstås i mina papper hemma innan.

Allt känns bara som skit just nu. Det är skithög musik utifrån eftersom de har fest på ett ställe varje lördag natt/morgon. De börjar jämt runt 02. ACn funkar inte... inte mp3-spelaren. Och så kom de som har lägenheten bredvid hit också. De pratar alltid så jävla högt när de står utanför sin dörr trots att det är mitt i natten. Hittills har det bara slumpat sig så att Mårten och jag råkat vara vakna. Men om de fortsätter i samma stil och kommer hem sent så kommer jag säkert vakna. Jag vet inte... just nu vill jag bara hem.

Mårten har lagt sig igen för han har inte sovit mycket inatt. Han snarkar... som vanligt... och jag har inget att lyssna på för att slippa snarkningarna. Jo, en liten kass miniradio. Jag tog med den för att ha på stranden... något man inte behöver vara så rädd om. Nu är det tyst ute... de festar alltså ända från 02 till 08. Sjukt.