2010-08-13

Idag är det fredagen den 13:e. Än så länge har det inte hänt något. Det skulle vara världens oväder här idag men när jag steg upp så sken solen. När jag tittar ut genom takfönstret här i biblioteket nu så ser det mulet ut, men bara ljusgråa moln. Jag är trött idag. Inte bara för att jag har tagit en Xanor... vi lade oss före 3 inatt och klockan 4 kom grannarna hem. Sedan åkte de igen före 8 på morgonen. Jag fattar inte vad de pysslar med. Ännu en orsak till att jag sov halvkasst var att fuktigheten inomhus var 66% och temperaturen +25 grader. Jag testade att sänka någon grad på ACn men det verkar inte hända något. Får se hur det blir inatt. Då måste jag även sova med öronproppar för det är fest både fredagar och lördagar vid stället som är närmast. Men... man kan ju alltid hoppas att ovädret kommer in då och skrämmer bort de flesta. Nej, usch... nu lät jag som en riktig party pooper.

Mårten sitter här bredvid och bläddrar i tidningar och suckar så jag ska väl avsluta det jag har kvar att göra. Ska bara kolla Aftonbladet och Expressen om det har hänt något i Sverige.