2010-08-28

För någon minut sedan satt Mårten och jag och pratade... när dörren helt plötsligt öppnades. Jag trodde att vinden hade blåst upp den, men sedan dök ett huvud fram bakom gardinen som hänger för dörren. Det var någon gammal tant som frågade efter cigaretter. Helt sjukt, man går ju inte bara in hos folk. Vi får väl börja låsa någon av ytterdörrarna när vi är hemma (det är en gallerdörr och en glasdörr). Sorry, min hjärna hänger inte med riktigt när jag är sjuk. Vi hinner ju knappt börja låsa... vi åker hem på måndag. Men idag och imorgon kan vi låsa. Mårten sitter ute och vaktar sin tvätt som hänger på tork. Tanten kom nämligen tillbaka igen när hon hörde oss prata i trädgården. Mårten sa ifrån lite surt så hon gick iväg tack och lov. Men jag litar inte på folk så Mårten är kvar där ute och håller koll på både tvätt och hus så hon och någon eventuell kollega inte gör något. Man vet ju aldrig. Hon/de kanske stövlar in hos folk för att se vad de har hemma och kanske även för att testa om folk lämnar hemmen olåsta... eller liknande. Jag har även dragit igen grinden i trädgården hårt som sjutton. Tyvärr går det inte att stänga den ordentligt, annars hade jag kunnat låsa den också. Men det fixar sig väl ändå... hoppas jag.