2010-08-29

Jag har packat ner det mesta... även datorn, så nu sitter jag här med penna och papper igen. Min förkylning hänger kvar... tyvärr. Men jag tror att det går bra att resa hemåt ändå. Man sitter ju stilla rätt mycket.

Tanten jag skrev om tidigare som bara öppnade dörren och klev in har varit här fler gånger. Idag fick vi nog så Mårten pratade med engelsmannen som bor i närheten. Tydligen bor tanten i området och har Parkinsons. Jag tror att hon har fler problem än så... eller så är hon bara listig. Hon frågar nämligen inte bara efter cigg utan även pengar. Om vi kommer tillbaka hit nästa år så hoppas jag att hon inte är kvar här. Inte så att jag önskar att hon dör, utan att hon får vård såklart. Det har varit tillräckligt mycket dödsfall redan. Två gubbar har dött under tiden vi varit här. De bodde alltså i samma kvarter som vi. Den ena hade vi till och med pratat och skakat hand medför bara någon vecka sedan. Det var nämligen han som hjälpte till när de nedanför hade läckan. Han var tydligen en sådan person som gick omkring i området och höll koll på saker och ting och hjälpte folk. Inte som jobb alltså utan av eget initiativ. Han hade kanske inget roligare för sig. Trist ändå att han dog... han var nog inte särskilt gammal. Nej, nu ska jag kolla på TV. Sista gången den här sommaren man kan kolla på spansk TV... lyssna på spansk radio... *suck*.