2010-08-12

Igår var vi i Guardamar del Segura. Det fanns inte så jättemycket att se i stan så vi gick till parken och tittade på ankor, gäss och påfåglar. Sen åkte vi till Torrevieja och kollade tivolit. Mårten köpte stora plastringar som vi sedan försökte kasta på vinflaskor. Om man lyckades få ringen runt en flaska så vann man just den flaskan. Förra gången vi var där så vann Mårten ett italienskt vin... och igår vann jag! Tjohooo. Det var dessutom ett ganska local vin eftersom det är från Alicante. Jag tänker alltid för mycket... men igår var det faktiskt tack vare det som jag lyckades. Först kastade jag nämligen en ring horisontellt men upptäckte att det inte gick så bra, så jag vinklade den på ett annat sätt och klarade då av det. *he, he*

Idag är det tvättdag. Jag har inget jag behöver tvätta i maskin men jag ska nog tvätta min BH för hand. Det var ganska svettigt igår eftersom vi hade +39 grader. Just nu är det "bara" +29 men det lär bli mer. Solen skiner idag också. Får väl se när ovädret kommer som de har pratat om på TV.

I förrgår köpte jag flera saker till mina fiskar. Jag köpte en mycket större behållare åt dem, en ny plastväxt och ett gömställe i form av en apelsin. De verkar gilla den jättemycket... Ärtan är där inne just nu. *ha, ha*