2011-01-31

*atjooo*. Jag är fortfarande halvtäppt i näsan. När Mårten var här och vi åkte till Willys för att handla så stirrade alla på mig när jag pratade... förmodligen för att jag låter riktigt sjuk. Min röst är skrovlig och man hör att det säkert sitter två feta snorklumpar någonstans långt in mot bihålorna... eller vad fan det nu heter. Folk verkar vara livrädda för influensa och förkylning. Jag gillar inte heller när jag möter någon som låter dunderförkyld, men jag brukar inte glo på människan som om den hade någon dödlig sjukdom. Sånt irriterade mig idag... så jag hostade lite extra bara för att retas.

Trots att jag inte känner så mycket lukt så tyckte jag att det börjar lukta vår ute. Inte för att jag var utomhus särskilt länge... men det var nice. Det känns som att ljusare tider är på väg. Med väder och sådant alltså, inte allt annat.

Nu är det ledigt i badrummet så jag ska ta med mig mp3-spelaren och ta hand om tänderna och baken. Min kiropraktor sa att jag kan fortsätta med Voltaren gel... så då gör jag det. Jag måste bara komma ihåg att smörja in mig oftare. Hittills har det bara blivit på kvällarna innan jag ska sova.