2011-01-28

Kan det inte vara sommar snart så man får vara själv? Ibland orkar jag inte med mina föräldrar. Min morsa verkar ha vaknat på fel sida idag. Hon är skitsur. Min farsa "råkade" ta några av mina tomater. Jag fattar inte att han efter en så lång tid inte lärt sig vilken som är min hylla i kylskåpet. Visst, han är gammal... men jag blir sur ändå. Vem vet, någon dag... typ i övermorgon när mina äpplen är slut så glömmer jag kanske också bort vilken hylla som är min och råkar ta några äpplen från dem. Nej, jag skulle inte kunna göra så. Jag frågar om jag behöver något. Men jag har annat att äta... jag fick t.ex. en massa konserverad frukt från Mårten.

Jag är bara så trött på allt. Varför måste det vara sådana extrema kontraster? Kan man inte få ha det "normalt" och ibland lite extra kul? Nej, istället är det som en knäpp lasagne bestående av ångest, förkylning och smärta varvat med vinster och roliga events. Jag skulle bara vilja ha någon dag utan jobbiga saker och irritation... bara en lugn, rofylld dag. Men sådana finns tydligen inte.

Äh, jag ska kolla vidare på TV. Det är fan den bästa uppfinningen någonsin... att man kan få fly verkligheten för en stund... eller snarare hela dagen.

Ja, just det... igår var vi och såg Ljust & Fräscht igen. Det var en hel del ändringar som de hade gjort från när vi var testpublik. Det var kul i alla fall. Jag såg några bekanta ansikten i mängden... Jonas Gardell satt ett par bord ifrån oss... och så tyckte jag att jag såg Petter en bit närmare scenen vid samma långbord som vi satt vid. Annars var det nog mest företag som hade köpt platser. Oerhört intressant va? Jag vet... jag ska lämna tangentbordet nu och knappa på fjärrkontrollen till TVn istället.