2011-01-29

Jag är som en gamling idag. Jag hör dåligt och mina smaklökar är inte riktigt som de ska. Varför? Min förkylning sitter fortfarande i. Har haft den sedan i måndags... jobbigt. Jag tog nässpray varje dag tills igår. Idag har jag försökt klara mig utan men det går sådär. Ibland får jag andas via munnen för att det är täppt. Usch. Jag skippar kiropraktorn... igen. Får väl skjuta på det en vecka till. *suck*

Imorgon ska jag ta det lugnt men på måndag kommer Mårten hit en stund på dagen. Det blir kul. Sen ska jag kurera mig och bada på tisdag för på onsdag dyker Mårten upp igen. Yippie! Nu på vintern när det är mörkt, kallt och tråkigt är varje chans att komma utanför dörren fantastisk... tycker jag i alla fall. Min ångest tycker annorlunda. Men det är ju därför man har mediciner. Terapi har jag tappat tron för lite... för jag märker inte att det blir enklare hur många gånger jag än är ute och åker med Mårten. Fast terapi går kanske ut på att man ska lära sig att klara av ångesten i jobbiga situationer... hur man nu gör det. Man säger ju inte till någon med migrän att "kämpa inte emot, acceptera smärtan men låt den inte styra dig". Que?

Varför sitter jag här och leker doktor och patient när jag kan spela Tetris? Jag vet inte. Hej då!