2011-01-10

Ibland... okej, oftast så pratar jag utan att tänka. Hoppas mina föräldrar förstår mitt datasnack ändå för jag ropade just ner till mamma: "Morsan, jag gjorde dig osynlig för din syrra är online". Jag har nämligen hjälpt mina föräldrar med Skype. Så nu helt plötsligt vill hela tjocka släkten i Kanada videochatta med henne och även vänner från Ungern o.s.v. Jag får väl ha hörlurarna redo vid min dator för jag gillar inte det ungerska språket. Mina föräldrar var så måna om att jag skulle lära mig ordentlig svenska när jag var liten... så självklart dissar jag ungerskan. Jag tycker att man ska prata det språket som finns i landet man är. Om jag flyttar till Spanien (man kan ju alltid drömma) så tänker jag prata spanska så mycket som möjligt... ja, nästan hela tiden. Jag hatar inte förstå vad andra säger eller att inte kunna göra mig förstådd.

Nu ska jag se på... Spårlöst... heter det så? Äh, skit samma. Det är bra i alla fall. Jag brukar oftast inte kunna hålla tillbaka tårarna på slutet...