1990-08-03

Semester i Ungern

Vaknade klockan 10. Åt frukost. Klädde på mig. Gick till frisören. Jag läste nämligen någonstans att man ska klippa håret var sjätte vecka. Morsan och jag kom fram till frisören. Vi gick in och frågade om vi kunde få en tid. Vi behövde inte vänta alls utan de började direkt och tvättade håret på oss. Sen kammade de håret. De klippte 3-4 cm på oss både. Sen satte de lite sprej och lite annat och sen torkade de håret. Det hela tog ca 30 min. Morsans kostade 300 ft (30 kr). Min kostade 275 ft (27,50 kr). Sen gick vi hem. Sen gick vi till en liten affär där vi köpte en liten keramik sak. Sen gick vi hem. Hemma tittade jag på TV. Åt spansk omelett. Sen gick jag med morsan upp på Gellértberget. Sen gick vi hem. Hemma åt jag lite soppa. Sen tittade jag på TV.

Idag har jag inte mått bra. Jag hade ont i magen.

Medan vi tittade på TV kände morsan något bränt. Vi hörde en massa sirener, så vi gick ut. Ute var det mörkt och en massa blinkande ljus. Polisen var där och brandkåren. En man sa att i grannhuset på första våningen var det brand. De som bodde i lägenheten var inte hemma. Nåväl, vi gick in igen. Sen gick jag och la mig.