1990-08-09

Semester i Ungern

Vaknade av att morsan och farsan kom hem från badet. Åt frukost. Två skivor bröd med ost på och ett glas mjölk. Sen åkte farsan till sin moster. Och morsan åkte till sin väninna. Jag stannade hemma med mormor. Tittade på TV. Såg en bra serie. Fransk. Sen tittade jag på när mormor lagade mat. Sen gick mormor ut för att köpa mjölk. Då var jag helt ensam. Gjorde lite bus, rotade bland olika saker i lägenheten. Jag kan inte hjälpa det. Jag är så nyfiken på allt. Sen kom hon tillbaka och då gick jag ut i köket igen. Väntade på att morsan och farsan skulle komma hem så att vi skulle kunna äta lunch.

Mormor och jag orkade inte vänta längre så vi lagade till köttet. Sen, precis när jag skulle börja äta spenaten och köttet och den kokta potatisen, kom farsan. Så vi tre åt tillsammans. Sen när vi var färdiga med ätandet kom morsan. Hon kom 12:30. Hon fick sitta själv och äta. Rätt åt henne när hon inte passar tiden.

Farsan kom med presenter från sin moster. En jättefin duk som hon hade virkat själv. Två chokladkakor. En var apelsinsmak. Den andra var någon annan slags choklad. MUMS! Sen, klockan 15:30 åkte vi iväg till bion. Klockan 16 började filmen, slutade klockan 18. Den var bra. Sen promenerade vi lite. Tog några kort. Såg en massa snygga killar idag. Sen åkte vi hem.

Hemma. Åt middag. Vi hade köpt en pizza på hemvägen så jag åt den till middag. Sen tittade jag på TV. Det var någon slags lista. Ganska bra låtar faktiskt. Imorgon ska vi åka till en bekant till mamma. Hon som jag skrev om förut som har två söner.

Morsan berättade nyss att hon glömde ta med sig gummimössan till badet, så hon satte en plastpåse på huvudet. Sen hörde hon badvakten vissla i sin pipa. Då var det två fransmän som hoppat i utan mössor. Senare kom de tillbaks med plastpåsar på huvudet. Sen fanns det några andra som också hade plastpåsar på huvudet. Varför ska man köpa en dyr mössa när man kan få en plastpåse gratis?