1990-08-07

Semester i Ungern

Vaknade av att jävlarna satt och pratade vid den jävla frukosten. De pratade inte i normal ton, nej de skrek. Men jag steg inte upp. Sen gick morsan och mormor iväg och handlade. Sen gick farsan iväg för att simma. Ensam! Tjoho. Jag ska kolla om det finns något på TV.

Det fanns inget som intresserade mig precis. Så jag stängde av TV-n. Senare gick jag iväg med morsan till apoteket för att köpa medicin mot diarré för mig och medicin mot hård mage för morsan. Vi gick iväg lugnt och stilla. När vi kom fram såg vi att det var öppet så vi gick in. Det fanns en liten kö men den gick väldigt långsamt. Nåväl, morsan ställde sig i kön och jag satte mig ner på en stol. Efter en stund kom en känsla som jag så väl kände igen. Bubblandet i magen... osv. Jag satt där och höll mig. Till slut var jag tvungen att gå och säga till morsan. Hon sa att hon snart skulle få medicinen, så jag fick vänta. Sen äntligen efter 200 år fick hon medicinen. Vi skyndade oss hem. Hemma sprang jag direkt in på toan och satt där en halvtimme. Sen satt jag och vilade mig. Mamma gick iväg för att köpa kex och äpplen.

Jag fick nyss veta att jag ska få kokt potatis till lunch, utan någonting. URK! Jag satt och kände den ljuvliga löklukten men visste att jag inte skulle få äta något annat än kokt potatis.

Lunch. Åt lite kokt potatis. Fick veta att jag bara får äta: kokt potatis, kex, te, äpple! Jag kommer att gå ner i vikt. Gick på toan för sjunde gången idag. Choklad får jag också äta. Men jag vill inte ha ont i magen och absolut inte finnar! Sov från 15-17. Skönt.

Det räcker inte med att man har ont i huvudet och diarré, nej man måste spy också. Jag känner mig som en ny människa efter spyan. Sen tittade jag på TV. Sprang på toa ca 10 gånger till. Sen gick jag och la mig. Kunde inte somna för jag kände att något tryckte min mage. Så jag steg upp och väckte morsan. Vi gick in på toan och jag spydde upp resten. Sen gick vi och la oss. Jag somnade direkt. Jag hörde hur regnet smattrade mot rutan.