1990-08-15

Semester i Ungern

Vi startade 03:30. Mörkt ute. Inte alls sömnig. Sen sov jag lite i alla fall. Sen stannade vi en gång och tankade och köpte tre stycken vattenmeloner. De vägde ca 7 kg/st. Sen åkte vi vidare över gränsen in i Österrike. Sen sov jag.

Blev väckt för vi stannade och åt frukost. Jag åt ingen riktig frukost bara lite mjukost, kaffe, något som liknar ostbågar. Sen åkte vi vidare. Efter ett tag började det att regna. Det var bara bra för då gick all skit bort från vindrutan och man svettades inte i bilen heller. Jag måste nog byta från kjol till långbyxor innan jag blir förkyld.

Jag har inte gjort det än, och vi har redan kört in i Tyskland. Väder: regn, regn och regn. Resan fortsätter mot sitt mål: HEM. Sen stannade vi några gånger. Jag bytte byxor. Sen åt vi lunch. Jag åt kyckling och ungerska köttbullar. Sen åkte vi vidare. Ett tag var det uppehåll, nästan sol. Men sen öste regnet ner igen. Sen slutade det att regna och solen kom fram. Varmt blev det också. Jag bytte till kjol. Ca 70 km före Kassel var det kö. Vi stod i kö från 16:20 till 17:40. Okej, vi rullade ju lite. När vi kom fram till olyckan där proppen satt såg vi att en lastbil hade vält. Vägen var helt vit av skum. Sen fanns det en massa glassplitter. De hade stängt av två filer. Sen ökade vi takten och fortsatte hem.

Senare, klockan 19, stannade vi och åt middag. Sen åkte vi vidare. Sen vid Hannover hittade vi ett mysigt motell. När vi åkte till Ungern stannade vi vid samma motell. Men då fanns det inte något rum. Men nu fanns det ett rum med tre sängar. Jag somnade direkt och vaknade bara på morgonen.