1990-08-08

Semester i Ungern

Vaknade klockan 07:30. Regnet hängde i luften. Senare regnade det igen. Jag åt frukost: äpplepuré, knäckebröd, vatten. Gott va?! Till lunch ville de ge mig kokt potatis. Men det ville jag inte ha, så jag får äta torr kyckling med ris. Farsan gick iväg och simmade i regnet. Mormor gick och handlade. Jag satt och tittade på TV-n. Morsan städade. Sen gick morsan och jag och handlade lite saker. Vi köpte ett linne till mig, en liten skål som det står Budapest på och brevpapper till "L", en väggkalender till oss.

Hemma. Åt lunch. Torr kyckling med ris. Morsan ska köpa choklad åt mig. Jag har inget att göra. Jag vill gå på bio men farsan säger att det är så varmt i biosalongen. Men det ju bara bra, ute är det kallt. Det finns en film som jag gärna vill se. Jag tror det är en komedi.

Morsan, farsan, mormor och jag gick iväg för att köpa biljetter. När vi stod i kön vid kassan hörde vi någon som pratade om en helt annan film. Det visade sig senare att det gick en annan film idag och att imorgon skulle filmen visas. Så vi köpte 4 biljetter till imorgon. Sen åkte vi hem.

Hemma. Tittade på TV. Barnprogram. Sen en två timmar lång film som handlade om en dator som blev tokig. Den tog energi från människor. Människorna försvann. Sen fanns det några människor som försökte komma ut. Den var bra. Sen gick jag och la mig.