1990-08-05

Semester i Ungern

Väcktes klockan 06:30. Steg upp och klädde på mig. Åt ingen frukost. Sen åkte vi iväg. Jag åt frukost i bilen. Sen stannade vi och drack lite kaffe. Jag drack cola. Smakade pyton. Sen stannade vi och tankade. Sen åkte vi vidare.

Framme. Träffade min farbror, hans fru och några andra. De hade en ny hund och den hade en liten valp som var en månad. Jag lekte nästan hela dan med den. Den hade inte fått några tänder än så den bet mig, men jag kände ingenting. Farbrors barn, en man som är 31 år har träffat en tjej som är 18 år och har ett barn som är 16 månader. Tjejen som är 18 år har en syster som är 16 år. Båda två röker och hon som är 16 år dricker likör då och då.

Till lunch åt vi soppa och nudlar med kyckling. Sen pratade vi, satt och solade. Sen åkte vi hem. Jag fick ett par shorts från min farbrors fru. Snygga!! Men lite för stora. Alla fick svensk choklad av oss. Min farbror har en son till. Han är 29 år och har en son. Jag har alltså två kusiner på pappas sida.

Före Solnok var det lång kö. Det tog en kvart innan vi var inne i stan. När vi kom hem gick jag direkt och la mig.