1990-08-06

Semester i Ungern

Väcktes klockan 07:15. Klädde på mig. Åt ingen frukost. Sen åkte vi iväg till Balaton. Framme klockan 9. Solade, badade osv. Åt "zöldbabfözelék" (hopkok på gröna bönor) till lunch. Solade, badade osv. Såg en massa snygga killar. När vi skulle gå till bilen så tittade några så konstigt på mig. Jag trodde självklart att de kollade in mig, men där tog jag fel. När vi kom fram till bilen tittade jag mig i backspegeln för att se hur jag såg ut. Vad ser jag om inte ett stort myggbett mitt i pannan! Jag satte snabbt över luggen. Jag stod och väntade på att morsan och farsan skulle bli klara med sin omklädnad. Då plötsligt började det att blåsa. Vi åkte därifrån så jag vet inte om det blev någon storm.

Hemma åt jag lite gröt. Sen tittade jag på när farsan letade efter TV-programmet. Jag hoppas att det händer något roligt för jag har det ganska tråkigt.

SUCK! Ingenting roligt hände. Jag tittade på TV. Sen gick jag och la mig.

När vi åkte till Balaton idag så körde vi 105 km/h. En kvinna som stod vid vägkanten gick plötsligt ut en bit. Farsan tutade och hon steg tillbaka. Om hon inte hade gjort det skulle vi ha kört på henne.