2000-02-20

Jag glömde totalt bort att farsan var sjuk redan i fredags. Han mår fortfarande dåligt, har feber osv. Så Roger och jag gick själva ut på en liten promenad. Det var så skönt att känna solens strålar mot kinden. På tillbakavägen stannade vi till vid pizzerian och köpte varsin pizza. Har inte ätit det på länge så det var gott... jag käkade nästan upp hela... i vanliga fall brukar jag bara orka med halva.

Resten av kvällen har vi suttit och tittat på TV. Såg just Beck "Öga för öga" på TV4. En mycket bra film tycker jag. Vi ska snart lägga oss och sova, men innan tänkte jag bara kolla om det har dykt upp något intressant i min mailbox.

Imorgon har jag tänkt plugga psykologi. På tisdag, onsdag och torsdag ska jag läsa i romanen (som hör till svenskan). Det är 358 sidor. Jag har delat upp det så att jag läser 90 sidor per dag. Blir det mer så är det ju bara bra. Hittills har jag läst ca 114 sidor. Jag känner det som att jag har en massa saker hängande över mig som måste göras... och det gillar jag inte. Jag tänker hela tiden på vad som ska läsas. Helst vill jag bara sitta uppe flera dagar och nätter i sträck för att läsa igenom allt... för då behöver man inte känna pressen på att det ska vara färdigt... eftersom det redan är färdigt. Låter det konstigt? Det har gått ganska bra att planera in vilka ämnen som måste läsas inom en viss tid. Men nu har jag fått matteböckerna och engelskaboken. Då måste jag klämma in det någonstans i planeringen. Usch. Och jag som över huvudtaget inte tycker om att planera.