2000-02-16

Jaha, nu är det bara ca 40 minuter kvar tills jag ska gå. Jag tog en Xanor vid 16-tiden och den börjar verka en aning nu. Sitter vid datorn och lyssnar på Metallica. Det är ett lagom gammalt album från 1991. När jag ändå sitter och skriver om Metallica så kan jag ju berätta att Roger har fått fnatt när det gäller Metallica CD-skivor och videofilmer. Vi (jag fixar det via Internet åt honom) har beställt flera importerade grejer från Transfer Records. Det senaste var S&M-videon plus en bonusvideo. Från Skivhugget beställde vi en skiva som gavs ut någon gång i början av 1980-talet (Bay Area Thrashers). Nu är vi på jakt efter EP:n "Garage Days Revisited". Den är väldigt svår att hitta på nätet (eller på andra ställen för den delen eftersom den inte tillverkas längre). Men jag, den lilla sökexperten, har hittat bl.a. en amerikansk site där de säljer skivan för hemska 50 dollar. Sedan fick jag tag i en annan kanadensisk snubbe som föreslog ett pris på ca 30 dollar plus frakt. Men först och främst bör man nog kolla här i Sverige i skivaffärer som säljer begagnade CD.

home is not a home it becomes a hell
turning it into your prison cell
advantages are taken, not handed out
while you struggle inside your hell

reaching out
grabbing for something you've got to feel
closing in
the pressure upon you is so real


(från låten The struggle within)