2000-02-15

Jo, jag är faktiskt vaken. Vi gick och lade oss halv elva igår. Det känns ovant och konstigt att sova i den nya bäddsoffan. Man ligger väldigt mycket högre än i den förra. Och när soffan är ihopfälld så sitter man också högre... till och med en aning högre än soffbordet. Känns verkligen knasigt eftersom vi ofta brukar äta i soffan framför TV-n. Jag provade på det igår och det gick inget vidare. Fick ha tallriken i knät istället. Ska inte ens snacka om hur hård soffan är... både stoppningen man sitter på och själva madrassen. Men... det blir nog bättre med tiden. För soffan som vi provsatt på IKEA var ju mycket mjukare (förmodligen för att många suttit i den). Jag skämtade med Roger och sa att vi kanske skulle bjuda över alla grannar och be dem sitta i soffan för att göra den mjukare.

Vad gör jag då uppe vid den här tiden på morgonen... natten? Dels soffan... och dels för att visdomstanden fortfarande håller på att kämpa sig uppåt. Det gör ont. Nu ska jag ut på Internet en stund. Sedan kanske jag provar att sova. Fast jag vet inte om det är någon större idé att försöka. Jag måste ändå upp vid kvart i sex för att väcka Roger.