1994-11-02

Jag är röd som en tomat. Varför? Jo, idag fick jag brev från "M2" och "J". Båda breven var intressanta men "J"s brev var intressantare. Han skrev nämligen att han skulle ringa mig på fredag! Wow! tänkte jag. Och så för en timme sedan, klockan 20, tänkte jag titta på en film på Filmnet. Jag hade gjort iordning några mackor. Då ringde plötsligt telefonen. Jag trodde att det var morsan och sa därför: "hallå". Men det var inte morsan, det var "J"! Åh, nej! Vad skulle jag säga? Jag sa att jag satt och åt middag vilket ju stämde. Han sa att han skulle ringa tillbaka en halvtimme senare. Under den halvtimmen satt jag och funderade på vad jag skulle säga, men kom inte på ett skit. När han ringde så pratade vi om lite olika saker. Vi bestämde att vi skulle träffas på fredag. Han skulle ringa.

Efter det samtalet kunde jag ändå inte äta något. Det var helt omöjligt. Och filmen hade jag redan missat mycket av. Nej, nu ska jag sova tror jag. God natt!