1994-11-28

Temperaturen inomhus har gått upp en halv grad till +19 grader. Toppen. Jag har strykt färdigt. Sitter nu i vardagsrummet där nere. Eller här nere kanske man ska säga. Lyssnar på CD. Top Dance. En halvgammal skiva som jag nästan glömt bort. Jag börjar känna ett litet sug i magen men väntar tills jag blir hungrig. Maten smakar mycket bättre då. Grannarna är hemma så jag kan inte lyssna så högt. Kan, kan jag väl, men jag tar hänsyn till andra, vilket de inte verkar göra. Igår, eller om det var i förrgår... nåväl, så spelade de jättehögt. Tallrikar och glas på vår bokhylla skramlade. Ibland kan man nästan gissa vad det är för låt. Jag kommer ihåg att för någon månad sedan spelade de Michael Jackson-låtar. Tänk vad hemskt det blir när ungarna blir 15-18 år. Särskilt när föräldrarna är borta. Nu är de väl bara ca 10-12 år skulle jag tro, så förhoppningsvis bor jag inte kvar här då. Fast det är klart, om de spelar bra låtar har jag inget emot det. På sommaren i alla fall. Men på vintern får de faktiskt ta det lite lugnt.

Ett brev som jag fick, jag tror det var från "M", verkar ganska intressant. Han skriver nämligen att hans intressen är bl.a. techno, rave och datorer. Mhm... Det är fortfarande två timmar kvar tills posten kommer. Okej, jag kan väl äta nu. Morsan föreslog att jag kunde baka något. Vi får väl se. Men jag tror knappast det.