2010-07-19

Det blir ingen tur till Torrevieja idag. En del butiker verkar ha stängt så det är ingen idé att åka dit i onödan. Vi har redan gjort det en gång... det var någon lokal helgdag eller liknande. Skit samma,det var stängt. Om ca en timme ska vi till biblioteket och surfa på nätet. Jag har säkert fått massor av mail... och så ska jag försöka hinna med att uppdatera dagboken.

Mårten sover... som vanligt och jag sitter här och knappar på datorn och tittar till mina guldfiskar då och då. Jag har aldrig haft fiskar innan så jag kan typ ingenting om skötsel o.s.v. Jag får testa mig fram med hur mycket mat de behöver och när det behövs bytas vatten. Vatten ja... kanske jag ska dricka lite vätska. Jag har fortfarande kvar en läsk jag köpte i en stormarknad i Frankrike: Taillefine Saveur Pêche Nectarine. Den är ganska god... tror inte den innehåller socker heller. Jag har köpt mängder av dricka för jag vet inte riktigt vad jag ska dricka här i Spanien... så jag har tre sorters persikonektar, 2 mineralvatten med olika smak, mjölk, vatten och en apelsin/nektarinsaft. Ja, sedan köpte jag en chokladmjölkdryck som har ett teckensnitt som påminner om Coca-Colas. Flaskan är ganska cool... Cacaolat heter drycken.