2010-07-18

Nu är disken avklarad. Mårten ligger och sover. Jag väcker honom snart så att vi kan åka till stormarknaden Eroski och handla mer mat. Hittills har vi bara köpt ett ex av allt för man vet inte vad som är gott. Nu ska vi fylla på lagret så att man har lite att välja på när man blir hungrig. Det mesta är som sagt stängt på söndagar men vi hittade en kinesisk hipermercado (superstor affär) som har öppet alla dagar. Där fann jag gulliga bevattningsfigurer till mina krukväxter. Jag har letat efter sådana hemma men inte hittat några. De jag har sedan tidigare köpte jag för längesedan i en håla någonstans utanför Västerås... eller var det kanske Örebro... jag minns inte. Nej, nu börjar klockan bli mycket. Dags att väcka kompisen. Min andra kompis Ärtan ser lite deppig ut. Jag skaffar kanske en polare till honom/henne om tivolit finns kvar.