2010-07-21

Vi kom hem för... kanske en timme sedan. Det blev en rätt lång dag. Först åt vi frukost i IKEA. Tyvärr ingick bara kaffe så vi fick dricka vatten. Men brödet och skinkan smakade bra. Efter det åkte vi till olika köpcentrum i Murcia. Det fanns flera stycken inom samma område. Jag köpte fler bevattningsfigurer, ett par ursnygga skor, två coola t-shirts och lite annat. Jag kallar Murcia för bunkerstaden... det är berg runtomkring och det är förmodligen därför det alltid är minst ett par grader varmare än andra städer runt omkring. Idag var det +37 grader där. Till och med jag som gillar värme tyckte det var lite halvjobbigt. När vi var inne i stormarknaden Carrefour så fanns det provsmakning av en gazpacho. Kvinnan som delade ut drickan vände sig till mig och berättade massor om produkten... på spanska förstås... och jag förstod allt! Häftigt.

Nu bjuder Mårten mig på en förpackning Nestlé Sveltesse Light Toffee. Jättegott! Tack Mårten. *ha, ha*. Nu när jag skriver det här (i lägenheten) så har jag 6 flaskor dricka bredvid mig. De flesta fyllda med vatten. Man måste ju ha några i bilen och några här... och det är ju inte så som i Sverige att man bara kan hälla ut gammalt vatten och ta nytt... här köper man ju vattnet och då känns det fel och onödigt att hälla ut ens lite vatten.