2010-07-01

Jag ska lägga mig nu. Mår lite sådär. Det var värre tidigare under kvällen men nu känns det lugnare. Jag tror att Mårtens resfeber smittar av sig lite. Det är så mycket som måste fixas innan vi åker. Om mindre än två veckor är det dags... Jag har redan tagit upp resväskan till min lägenhet, men det är svårt att packa när man inte ens är hemma. Det blir bara värre och värre med oljud från grannar. De senaste gångerna jag var hemma så kunde man höra en stor hund skälla. Det låter hemskt mycket, nästan så man tror att den är i min lägenhet. Jag hoppas att någon bara är hundvakt... men förmodligen är det inte så.

Jag ska ta med mig två mobiler till Spanien. En för att surfa med och sedan en nödtelefon. Nödtelefonen är laddad med 170 kr som borde räcka om jag behöver ringa hem till Sverige eller om mina föräldrar måste få tag i mig. Annars har jag ett annat kontantkort med över 900 kr och min huvudmobiltelefon som har 2600 kr. Jag har inte betalat sådana summor om du undrar... Jag tjänade in pengarna via olika bonusar och när jag hjälpte till som chatvakt för flera år sedan. Men jag tror 170 spänn räcker... i värsta fall kan man SMS:a, det kostar väl inte så mycket?