2010-07-16

Vi har stannat igen. Det är bättre att Mårten får sova ut. Även vid den här rastplatsen finns det folk som ber vända mot... Mecka antar jag. Men jag undrar om några gör fel. En snubbe precis framför våran bil är vänd åt ett håll. En annan kvinna är vänd 90 grader åt ett annat håll.

Efter att ha varit ute på vägarna ett tag nu så kan jag meddela att de som kör allra sämst är belgare. Strax efter kommer fransmännen. Tyskar kör bäst tror jag... och de är bra på att använda blinkers. Orkar inte skriva mer nu. Jag ska lyssna på min MP3-spelare och spana efter skumma typer eller annat suspekt. Det är ganska kul... att försöka läsa av människor. Som till exempel varför man på en ganska crowded rastplats/bensinstation plötsligt backar i full fart för att ställa sig på en ledig plats. Tänk om någon kommit mot dem med samma hastighet? Fast det är väl det som är felet med folk; de tänker inte. Jo, på sig själva och vad som passar dem... men inte längre än så.