2010-07-17

Jag ska se om det finns något kul på TV. Jag kan lite spanska så det är inte helt omöjligt att förstå handlingen om jag kollar på en serie eller liknande. Ja, problemet med mobilt Internet är att vi inte hittat något ställe som har prepaid, alla vi besökt har bara abonnemang. Jag hoppas att det löser sig, annars får Mårten och jag åka till biblioteket som har både vanligt och trådlöst Internet... helt gratis förstås. Det är bara det att det hade varit kul att kunna sitta här i lägenheten och kolla mailen och olika websidor.

När Mårten har duschat och gjort sig i ordning så ska vi iväg till San Javier för att handla hos Consum (ja, det heter så), Aldi och Lidl. Sen ska vi till Cartagena och handla i Eroski. Jag hoppas att djuraffären finns kvar där för de hade urgulliga djur. Apropå söta djur så stannade vi till vid en annan djuraffär igår. De hade små fluffiga kattungar och hundvalpar.

Folk här i Spanien är ganska korta. Trots att jag går i tofflor/sandaler så är jag längre än de flesta (även männen). Det är i och för sig bra då Mårten och jag kommer ifrån varandra i mataffärerna... som oftast är typ 3 eller 4 gånger större än ICA Maxi.

Idag syns ett par moln på himlen. Min väderstation visar moln... och att det är +28,5 grader ute. Inne har vi behagliga +24,2 grader.