2010-07-07

Jag var ute nyss och hämtade in posten. En kvinna gick förbi precis då och tittade åt mitt håll, så jag sa "hej". Inte ett svar tillbaka... så nu tänker jag inte vara artig längre. Folk är ju helt störda. När Mårten och jag kommer åkande i bilen här i området där mina föräldrar bor så glor alltid alla. Det är bra i och för sig då det alltid finns risk för inbrott. Men det är så trist när man vinkar och de bara fortsätter att stirra utan att vinka tillbaka. De borde ju känna till vem jag är eftersom jag bott här ett tag nu och även tidigare när jag var yngre.

Äh, idioter... tänker inte slösa energi på sådana mer. Ska tänka på roliga saker istället... som resan till Spanien. Nästa gång Mårten kommer hit så åker vi iväg. Fast först ska vi till tandläkaren och sedan till Posten för att fixa en fullmakt åt mina föräldrar så att de kan hämta ut post åt mig. Mina päron kommer hem nu på lördag. Om jag orkar så tänkte jag vara snäll och laga mat åt dem. Det finns inte så mycket att välja mellan... men jag tänkte slänga ihop fullkornspasta och en hemmagjord pastasås på bland annat köttbullar, tomat och vitlök... får väl duga. Jag har även köpt mjölk, filmjölk och frukt åt föräldrarna. De har kanske inte lust att åka och handla precis när de kommit hem från semestern.