1993-06-12

Dagen började bra. Jag steg upp klockan nio, åt frukost och dammsög sedan nedersta våningen. Sedan åkte morsan och jag till centrum för att handla lite saker. Vi köpte mat, strumpor åt morsan och en jordgubbstårta. Jag köpte 2 Unlimiteds CD-singel "Tribal dance". När vi var inne på Åhléns köpte morsan en duk och jag köpte skivan. När vi gick ut hördes larmet. Alla i affären tittade åt vårat håll och en kassörska kom springande och ropade: "Hallå! Stanna! Stanna!" Vi stannade och hon kom fram till oss. Hon undersökte påsen men den utlöste inte larmet så hon bad morsan gå igenom. Då tjöt det som fan. Kassörskan bad morsan att ta upp allt hon hade i fickorna. Fan vad pinsamt det var. Vi stod hela tiden vid utgången. Sedan sa kassörskan: "Vill ni vara snäll och följa med här". Och så gick vi till ett rum bak i affären. Det var ett litet rum med ett bord i mitten av rummet och en stol på vardera sida. På bordet stod en sådan där kontrollapparat. Usch! Rummet såg precis ut som ett förhörsrum. Det fanns ingenting på de gråspräckliga väggarna. De hittade en prislapp som hade fastnat på morsans kappa. De sa: "Åh, förlåt så mycket". Ha! Som om det skulle täcka att folket i affären hade sett morsan föras iväg som en annan stortjuv. Nej, fy fan. Vi gick därifrån snabbt. När vi hade kommit hem fortsatte jag att dammsuga på övervåningen. Senare satt jag i mitt rum och lyssnade på musik när jag kände på mig att någonting inte stämde. Jag stängde av radion och hörde en röst som lät precis som "L2". Så kom jag på att det var ju "L2" som pratade. Snabbt stoppade jag in alla lösliggande kläder i garderoben och bäddade sängen. Jag tänkte: "Vad gör de här idag? De skulle ju komma imorgon". Jag gick ner och hälsade på dem. Sedan åt vi mat och drack flädercider. Sedan gick "L" och jag upp till mitt rum. Vi kollade lite i tidningar och pratade en massa skit. Klockan 20 skulle de gå. "L" fick låna 5 stycken CD-skivor. Jag ska få tillbaka dem när jag kommer tillbaka från Kanada.