1993-06-30

Semester i Kanada

Imorse gick morsan, farsan och moster "Z" iväg till Jackson Square för att handla. Imorgon ska vi nämligen åka iväg till Quebec City, Montreal och Ottawa. Jag satte mig där nere för att kolla på TV. Då kom kusin "K" och frågade om hon fick gympa där. Jaha, så jag gick upp, lyssnade på radio och började läsa. Men efter ett tag var jag tvungen att stänga av den för nerifrån hörde jag musik och en massa dunsar. Och uppifrån kusin "K"s kille som spelade på sin synth. Han spelar i och för sig inte dåligt, han är ju med i ett band. Men det lät hemskt i alla fall. Och eftersom alla var borta spelade han på hög volym.

Till lunch åt vi friterade grejer. Jag åt friterad ost och friterad korv. De andra åt friterad fisk. Nu är klockan 21. Min morbror och hans fru är där nere och kusin "K"s kille har någon kompis uppe hos sig. Jag tror att jag ska lägga mig snart. Vi ska stiga upp klockan fem imorgon och klockan sex åker vi. Vi ska sova i tält. Mysigt. Om det inte finns myggor förstås.