1993-06-15

Semester i Kanada

Det var världens oväder inatt. Det dånade så starkt att man kunde känna väggarna skaka. På förmiddagen var vi i Jackson Square (köpcentrum). Morsan, jag, mormor och farsan åkte med min morbrors fru som skulle till jobbet. Vi gick omkring där någon timme, köpte lite mat och gick sedan tillbaka. Vi åt soppa och pannkakor. Efter lunchen åkte vi till min morbror. Där var vi hela kvällen och satt och pratade. Jag blev sur när vi var där för alla tjatade på mig att jag skulle äta. Men jag var inte hungrig. Min morbror frågade mig flera gånger om jag ville ha en hamburgare men jag sa nej. Till slut gjorde han en i alla fall. Jag sa: "Tyvärr, men jag vill inte ha". Så min yngsta kusin fick äta upp den. Min kusin "G" ringde och frågade om jag ville följa med honom och två av mina andra kusiner på bio och se en Stephen Spielberg film. Jag sa nej. Pinsamt.