1993-06-23

Semester i Kanada

Igår efter filmen åkte alla hem till moster "Z". Jag gick upp och lyssnade på musik och läste "Mortal fear". Plötsligt hörde jag skratt utanför fönstret, nere på gatan. Klockan var lite efter tio på kvällen så jag såg ingenting eftersom det var mörkt. Men jag hörde. Vad jag uppfattade så var det fyra killar som satt ute och pratade. Jag hörde de säga saker som: "How old do you think she is?". "Maybe 18?". "Hey Mark. Why don't you go over and talk to her?". Jag tänkte att de kanske satt och tittade på bilder av tjejer eller något sånt för man kan väl inte se in på andra våningen från gatan. Men där tog jag fel. Imorse när jag kollade ut såg jag att från verandan från huset mittemot kunde man se mig ganska tydligt.

Månadsplågan är slut! Tjoho! Vi hämtade korten. De blev inte alls bra. alldeles för mörka. Ok, istället för 120 kr kostar det 80 kr här. De 36 kort som jag har kvar i min kamera tänker jag framkalla i Sverige. Kvaliteten på fotopappret är mycket bättre där. Så det så.