1993-06-10

Vilken himla dag! Alltså negativt sett. Jag tänkte imorse: "Jag tar på mig långbyxor och en t-shirt". Vad händer? Jo, det blir +26 grader varmt! Jag har just kommit hem och är helt slut så jag orkar inte skriva mer nu. Men jag återkommer senare när det är svalare.

På samhällskunskapen rengjorde vi bänkarna och tittade senare på en film. På svenskan skulle vi ha "picknick". Vi gick till ett konditori. De flesta köpte glass. Svenskläraren frågade då helt oförskämt: "Varför ska inte du ha något? Bantar du?" Va fan! Den jävla pissråttan! Hur fan kan man ställa en sådan fråga?? Jag sa att jag inte hade några pengar och då erbjöd han sig att betala. Men jag sa nej, jag ville inte ha något. Jag skulle sagt ja så att han fick betala för mig... Egentligen så hade jag en hundralapp i fickan.