1993-06-01

Jag borde ha lytt rådet och stannat hemma. På företagsekonomin gick allt bra förutom att det kändes som att frukosten skulle komma upp vilken minut som helst. På engelskan läste vi engelska tidningar. Sen sa jag hej till de andra och åkte hem på håltimmen. Nu är bara problemet det att jag aldrig åkte tillbaka. Jag sa till de andra att jag skulle hem och plugga spanska. Vi skulle ha ett "oförberett" prov. Fast man behövde inte lämna in det. Efter det skulle vi ha haft svenska, men läraren skulle på utflykt med sin klass så vi var lediga. Imorse hade jag tänkt: "Åh, vad bra! Då kan jag ju ta det lugnt, simma, sitta länge i bastun. Men precis innan jag skulle gå ändrade jag mig och slängde tillbaka väskan. Jag mådde inte bra. Gympalärarinnan kommer med all säkerhet att sätta en etta på mig i gymnastik, men det skiter jag i. En sak som uppmuntrade mig idag var flera killar i skolan som "kollade" på mig. När jag gick i huvudkorridoren var det en kille som visslade efter mig. Bara så där. Jag fattar inte varför. Jag såg ut som vanligt. Hm... Very strange...