1993-06-22

Semester i Kanada

Idag vaknade jag klockan nio. Farsan och morsan skulle åka med kusin "K" och hennes kille och simma. Jag kunde inte följa med på grund av månadsplågan. Kusin "R" fågade om jag ville gå med honom och titta på CD-skivor. Jag sa "ja". Så vi började gå mot Jackson Square. Det var lite pinsamt för ingen av oss visste vad vi skulle säga. Han pratade ibland på ungerska, ibland på engelska. Nåväl, vi kom fram till Jackson Square och gick in i en skivbutik. Jag skulle köpa Pearl Jams senaste men den kostade 24 dollar utan moms. Kusin "R" sa att han visste ett annat ställe där det fanns billigare skivor. Jaha, varför hade vi inte gått dit först då? När vi kom till "Sam - the record man" såg vi att samma skiva kostade 15 dollar utan moms. Med moms kostade den runt 17,25 dollar. Jag köpte den. Vi började gå hemåt. Då kom han ihåg att han skulle köpa bröd. Vi kom fram till en liten "store". Men där fanns inte det brödet som han skulle ha så vi gick vidare. Till slut kom vi fram till en butik som hade brödet. Han köpte det och så gick vi hem.

Efter lunch gick jag, farsan, morsan och kusin "R" och köpte mina "minihögtalare" till freestylen. Klockan sju åkte vi tio personer till en bio och såg "Jurassic Park". En Stephen Spielberg film. Skrämmande bra.